NAS'SIZLIK ve TOPLUMSAL KAOS!
“”Hıristiyan’a göre, İslam Nas’sızlıktır, Müslüman’a Göre Hıristiyanlık, Liberal Ekonomik Düzene Görede İkisi de Nassızlıktır. Toplumlar İçin Nassızlık ise Kaostur. Günümüz de, dini Kaynakları ve İnsanlığın Ulaştığı Evrensel Hukuk ve Yönetim Birikimi Kullanan, Demokratik Hukuk Kuralları Olan Naslar Nasımızdır.”” Fikri Adil
Önce nas nedir, ona bakalım mı, nas bir acıdan baktığımız da, açıklık, açık ve kesin yargılar, olduğu anlaşılıyor… Nas süresinden bakınca insan anlaşılabiliyor… Dini acıdan bakacak olursak, “Allah’ın ve Hz. Peygamber’in sözünü ifade eder. İkincisi fıkıh usulünde açıklık bakımından yapılan lafız ayırımında kullanılan anlamıdır.” Felsefen bakınca ne anlaşılıyor derseniz?
Felsefe, Doğruluğu sınanmadan, üzerine bilgi, bilim, akıl, mantık yoluyla düşünmeden benimsenen, bir öğretinin ya da ideolojinin, dinlerin, belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi dediğin de... Diyerek buna doğma diyor… Felsefe devam ediyor Nas’ı anlamaya çalışmaya, doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temel sav’ı, Nas’ı diyor.. Hayat bize ne diyor?
Hayat, çok zaman hukuki, dini/fıkıhi, örfi olarak kurallarla yaşansada bazen hatta günümüzde çok zaman Nas’ı aşarak yaşanmak zorunda kalınır.. 1000-2000 yıllık, Naslarda Israr günümüzde toplumsal kaos yaratabilir, hatta bazı toplumları gözlemlediğimizde yarattığı görülebilir. Böyle bir ifade sorunlu ifade olabilir, nas’lar birbirine girmiştir, her nas, aynı zamanda bu nas, bu nas da, aynı zaman da o, nas olmuştur, bu ne demektir?
Örnegin şuan yaşadığımız toplumsal yaşamlarda en üst nas hukuk kuralları, yani anayasadır, diger bütün naslar buna göre kendi naslarını yorumlarlar.. Diyelim bu nas’a göre yorumlanmadı ne olur? Nasısızlık olur ve fitne çıkar, örnegin liberal serbest piyasayı kabul eden bir ekonomik düzen içindeyiz, bu düzen içinde faiz çok önemli bir nas’tır neden? İki nedenden dolayı çok önemlidir!
Bir, parasını harcamayıp tasarruf yapanların parasının degerini korumak için, örnek vermek gerekirse 1000 liran var yağ almak istersen tarih 1.1.2021 fiyat 50 liradan yağ almak istersen 20 teneke yağ alabiliyorken, bunu harcamayıp tasarruf yapan kişi 1.1.2022 de 125 liradan ancak 8 adet alabilir duruma gelmektedir… Bu kişi tasarruf yapar mı? Yapmaz, neden parasının degerinin kaybolacağını bilir ve harcar, harcadığında ise iki duruma nende olur, bir tüketimi körükler, üretim gücünüz bu tüketimi karşılayamazsa, iki, fiyat artışlarını ve ithalatı artıracaktır… Bu ise dış ticaret acığını artıracak ülkenin ihracatı, ithalatını karşılayamaz duruma gelecektir.. Üretim gücümüzü ne artırır, yer üstü, yer altı kaynaklarımız, insan ve sermaye…. Biz son tartışmalar üzerinden Nas böyle diyor, enflasyon %30-40 hatta bazı göstergelere göre%50 iken faizleri dini nas böyle istiyor diye indirme kararı alırsak liberal ekonomide nassızlık ve fitne çıkar… Bu kararlara gelinceye kadar daha başka yanlış kararların ekonomimizde ki zararları daha ince hesap gerektirmektedir ve bu bizi aşar… Biz liberal naslarla, ilahi nas arasında sıkışmışlık, iki arada bir derede kalışımız, atalarımız bu duruma iki cami arasında beynamaz demişlerdir… İki cami var ama bir tercih yok ve namaz kılmamayı mı tercih etmeye işaret etmişlerdir? Şimdi parasının degerini korumak isteyen kişiler ne yapacaktır, harcayacaklar, madem faiz verilmeyecek kar payı vermek gerekir.. Adı başka olsada katılım bankaları bile faize bir puan yakın, bir puan aşagı kar verecegiz sözü verirler… Oysa bunu yapmak yerine bugdaya, pirince, pancara, susama, petrole, şirket hisse senedi gibi veya bu sene yağ çok zamlandı yağ gibi ürünler üzerinden mal fiyat garantisi ile kar payı verseler.. Hem liberal sistem içinde tasarruf sahiplerinin parasının degeri kaybolmaz, hemde tasarruflar artarak büyük yatırımlar için kaynak yaratılır… Hemde dini nassa uyulmuş olunur… Yoksa, nas bunu diyor der, illede uygulacayağım dersek kişi isek kişisel ekonomimize, kurumsak kurumsal ekonomimize, devleti yönetenler böyle davranırsa ülke ekonomisine zarar vereceklerdir… Son olarak..
Laik, demokratik, hukuk düzeni içinde devleti yönetenlerin zaten dini nas uygulayacağım demeleri anayasaya aykırıdır, kişiler zararı göze alarak dini nas uygulayabilirler, devleti yönetenler uygulamaya kalktığında iki başlı bir sitem çıkar, orada ekonomide güvensizlik dogar, liberal naslar, dini nasları bogar. Neden bogar ben param deger kaybetmesin diye bankaya giderim, banka enflasyon %30 iken bana %15 faiz verirse paramı bankaya yatırmak yerine altın ve yabancı paralara, başka ülkede satılan yatırım araclarına yatırırım ki.. Bu sefer de kendimi koruyacağım derken, ülke ekonomisini zarara uğratırım… İşte nasssızlık, işte fitne bu olsa gerek.. Bu durum bankada ki paraların kaçmasına nende olur, son olarak hükümet dövize endeksli mevduatı, yatırım aracı olarak topluma sundu ve bankalara tasarruflar gelemeye başladı… Bu duruma kılıf bulmaya çalışan bir din adamı, yine liberal naslarla çalışan piuyasaya dini nas önerdi, buna faiz dememek için hibe demiş… Öte ayndan bir katılım bankası işi abartmış içazet seni düzenlemiş, bu tiplere önerim, dini nas, dini nas diye söylen dur, liberal naslarla yaşa, ben derim böyle bir nasssızlık düşman başına… Tüm marjinalleirn yaptığı gibi hileyi şerriye, durum bize uymuyorsa, biz duruma uyalım, iyide nas ne oldu? Oldu nassızlık, yapmayın etmeyin, şartları zorlayarak dine ve ekonomiye zarar vermeyin… En İslami düzen, nas nedir derseniz, en adaletli olan sistemdir derim, en ahlaki düzen derim, bende bunları demokraside, demokratik hukuk düzeninde gördüğümü ifade edebilirim… Nassızlığı ancak böyle aşabiliriz… demokratik nasların önemini bilerek sisteme uygun dini, felsefi yorumlarla yaşamak dilegiyle .. Selam ve sevgilerimle… Ayrıca yeni yılımızın da bize ve insanlıga iyi, güzel, doğru olanı getirmesini dilerim…
Fikri Adil – 31.12.21 – vatandasfikri.com
Kaynaklar
3* https://islamansiklopedisi.org.tr/nas
|